Waarvoor belt u doorpiet©?

U heeft een technisch of organisatorisch probleem dat maar niet verdwijnt? Alles al geprobeerd, maar zonder resultaat? Dan belt u doorpiet©.

Doorpiet© analyseert problemen systematisch. Hij hanteert daarbij onder meer de uitgangspunten van het Ishikawa-diagram (5M). Hij werkt nooit solistisch, maar altijd samen met medewerkers die uw probleem van dichtbij kennen.

Doorpiet© helpt organisaties om:

  • blinde vlekken beter in beeld te krijgen.
  • factoren die problemen veroorzaken beter te begrijpen.

Het werk van doorpiet© zit erop als:

  • hij een structurele oplossing voor uw probleem heeft gevonden, én
  • als uw organisatie beter inzicht heeft in de oorzaak van het probleem.

Doorpiet© maakt zijn verhaal graag concreet. Daarom enkele voorbeelden van zijn werkwijze:

Een onderkoeld besluit

Waar?

Industriële omgeving.

Wat was het probleem?

Een voortdurend defecte lijmpomp, waardoor:

  • het productieproces vaak moest worden stilgelegd.
  • veel klantenklachten.
  • onnodig hoge kosten.

Wat heeft het bedrijf zelf gedaan?

De pomp werd meerdere keren gerepareerd en vervangen.

 Probleem opgelost?

Nee, helaas. Het probleem bleef bestaan. Dit leidde, binnen en buiten het bedrijf, tot conflicten en irritaties. Daarom werd doorpiet© gebeld.

Wat was de analyse van doorpiet©?

Het management had, als bezuinigingsmaatregel, besloten om de hal waarin de lijm werd verwerkt niet meer te verwarmen. Gevolg: te dikke lijm. De oplossing: draai dit besluit terug. De thermostaat ging weer omhoog. Probleem opgelost.

Een blinde vlek

Waar?

Verpakkingsindustrie.

Wat was het probleem?

Karton werd structureel niet conform de eisen gevouwen. Ontevreden klanten deden hun beklag.

Wat heeft het bedrijf zelf gedaan?

  • machines onderzocht en bijgesteld.
  • gebruikte materialen onderzocht.
  • medewerkers aangespoord om beter hun best te doen.

Probleem opgelost?

Nee, helaas. Het probleem bleef bestaan, evenals klagende klanten en te hoge kosten. Daarom werd doorpiet© gevraagd langs te komen.

Wat was de analyse van doorpiet©?

Samen met operators en leidinggevenden bekeek hij het probleem van alle kanten. Wat bleek: de machine had een langdurig defect dat geleidelijk was ontstaan. Daardoor zag niemand het meer als een probleem, maar als een normaal verschijnsel. De oplossing: het defect werd gerepareerd, waarna het karton werd gevouwen conform de kwaliteitseisen. Tevreden klanten. Probleem opgelost.